Folyékony gyurmák átlátszósági tesztje

Ajánló

garieinternational oldalán bukkantam rá egy gyurmatesztre, amely három különböző folyékony áttetsző gyurmát vizsgál. A folyékony gyurmáról nem ejtettem eddig szót, mert igazából ez egy külön gyurmafajta, amelyre más tulajdonságú alapvetően, mint a több polymer gyurma. Tapasztalatom még nem nagyon van a használatában, ezért így lehet, hogy ez a téma ki is esik nekem.

Mindenesetre érdekesnek találtam, hogy azért van egy ilyen vizsgálós cikk, amelynek a Sculpey, a Kato és a Fimo gyurmákat veti össze. Ezek közül a Kato az, ami Magyarországon nem nagyon elérhető, bár bevallom még Sculpey folyékony gyurmát sem láttam a kreatív hobby boltok polcain.

Az eredményeket érdemes megnézni. Például kihozta, hogy a Fimo áttetsző gyurmánál a 130 Celsius fokon való sütés 45 percig hozza a legjobb eredményt, áttetszőségben ennél a fajta sütésnél legyőzi a másik két gyurmát. Egy másik tesztben ugyanezen az oldalon a Fimo deko gélt a Sculpey áttetsző folyékony gyurmájával vetette össze. Nos itt egyértelműen látszik, hogy a Sculpey talán áttetsző, a Fimo pedig átlátszó gyurma.

 

attetszogyurmi.jpgforrás: garieinternational.com.sg